معاون اول رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی با مشکلات جدی روبروست اما این استان پتانسیل‌های زیادی دارد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امشب در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید برای مسائل پیش‌رو برنامه‌ریزی کنیم  چراکه حدود ۱۲ سال است که با کشورهای قدرتمند دنیا، سرمسئله هسته‌ای درگیر هستیم و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما وضع کردند.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به این‌که با مذاکره توانستیم بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما نطنز، فردو و آب سنگین اراک را داریم.

جهانگیری، تصریح کرد: ملت ایران برای پیچیده‌ترین مسائل دنیا راه‌کار دارد و می‌تواند مسائل را حل کند که این، دستاورد بزرگی از مذاکرات هسته‌ای است.

وی با بیان این‌که آمریکا فهمید راهی جز توافق ندارد و اگر توافق را به هم بزند، اعتبار خودش در دنیا از بین می برد اظهار کرد: ما در مدت کوتاهی توافقی را انجام دادیم که اسرائیل خودش را به آب و آتش زد تا مانع آن شود و کاری کردیم که اسرائیل تنها کشور مخالف توافق و در دنیا منزوی شود.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: این دولت با تدبیر و امید در چهارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری با اتکا به قدرتی که در کشور شکل گرفته بود، با کشورهای قدرتمند دنیا وارد مذاکره شد. و برای ملت ایران مایه سرفرازی است که در چالشی مهم، قدرت‌های دنیا در مقابل ملت ایران به مذاکره نشستند.

جهانگیری عنوان کرد: تحریم‌ها آنچنان هوشمندانه و سخت بود که زندگی مردم را تحت فشار قرار داده بود و فکر می‌کردند با این تحریم‌ها مردم ما تسلیم می‌شوند اما ملت ایران ایستادگی کردند.

وی متذکر شد: باید از این دستاورد به خوبی محافظت کنیم و این روشی گفتگو، از توافق مهم‌تر است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که : مقام معظم رهبری در تمام مراحل مذاکرات از ابتدا تاکنون  در موضوع حضور داشتند و ما طبق نظر ایشان پیش می‌رفتیم، بیان کرد: در مکانی گفتم ۷۷ درصد مردم موافق توافق هستند و۴ درصد مخالف که این موضوع به برخی برخورد و این افراد به گونه‌ای حرف می‌زدند که انگار تمام مردم ایران مخالف توافق هستند.

جهانگیری با توجه به این‌که موضوع اصلی دولت، قبل و بعد از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: موضوع اصلی دولت، قبل و بعد از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است و تغییری در سیاست‌های دولت در اقتصاد مقاومتی بوجود نیامده است.

وی با اشاره به این‌که دولت با عقلانیت به دنبال حل مشکلات مردم است عنوان کرد: باید زمینه مشارکت مردم را بوجود آوریم تا مردم در انتخابات، حضوری پررنگ داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: اقتصادمقاومتی فقط کار دولت نیست بلکه باید در آن، آحاد مردم مشارکت کنند و از سیاست‌های اقتصادمقاومتی نیز می‌توان دقیق‌ترین برنامه‌ها را بوجود آورد .

جهانگیری با تأکید تصریح کرد: گفتمان‌سازی اقتصادمقاومتی باید تبدیل به گفتمان جاری مردم شود.

وی بابیان‌اینکه قانون‌گرایی، مسئله اصلی دولت بعد از تحریم‌هاست گفت: ضربات سنگینی از عبور از قانون خوردیم.

معاون اول رئیس جمهور، یادآور شد: کشورهای دنیا باید با اقتصاد ایران تعامل کنند چراکه شرایطی که در ایران به وجود امده، نشان می‌دهد کشورهای دنیا، با گروهی اهل گفتگو در ایران روبرو هستند.

جهانگیری تأکید کرد: ایران جایی نیست که کالا بفروشند بلکه باید در اقتصاد آن مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی باید از ظرفیت‌های ایران و ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور، بیان کرد: کمبود آب، فقط مربوط به خراسان‌جنوبی نیست بلکه در استان‌های مازندران و گلستان نیز دچار کمبود آب هستیمو این بحران برای کل کشور است.

جهانگیری اشاره به اینکه بودجه ۱۳۹۵ اولین بودجه بعد از تحریم‌ها است گفت: در بودجه ۱۳۹۴ محدودیت‌هایی را داشتیم چراکه زمانی در ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید و هر بشکه ۱۰۰ دلار فروخته می‌شد که ۱۱۸ هزار میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال ۱۳۹۰ وجود داشت اما امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت در بودجه نفت قرار گرفت.

وی، عنوان کرد: باید برای ماندگاری جمعیت در مناطق شرقی کشور منطقه توجه ویژ‌ه‌ای کرد و این جزو یکی از برنامه‌های ششم است.

معاون اول رئیس جمهور، اضافه کرد: استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی باید پاسخ روشنی برای این موضوع داشته باشند و ما این پاسخ‌ها را در تهران بررسی می‌کنیم.

جهانگیری، گفت: سال ۱۳۹۵ یکی از سال‌های پررونق اقتصادی کشور باشد که بسیاری از بیکاری‌ها برطرف خواهد شد . ثبات به کشور برخواهد گشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که خراسان‌جنوبی محرومیت‌های زیادی دارد،  اظهار کرد: خراسان جنوبی با مشکلات جدی روبروست اما این استان پتانسیل‌های زیادی دارد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

جهانگیری، ادامه داد: در طبس بهترین معاون زغال‌سنگ وجود دارد که با اتکا به آن معادن‌ می‌توان خیلی کار کرد.

وی، یادآور شد: باید بنادر چابهار و جاسک تبدیل به بنادر بزرگری شوند و بتوانند کشورهایی که سواحل بندری ندارند، از آن استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: چین و هند اگر می‌خواهند روی بندر چابهار کار کنند باید جدی در راه‌آهن چابهار مشهد وسط میدان بیایند.

جهانگیری با بیان این‌که پروژ‌ه‌ای که ۱٫۵ میلیارددلار خرج دارد باید مطالعات انجام گیرد، متذکر شد: اگر دولت مانند دوبت قبلی در خصوص راه‌آهن خراسان‌جنوبی تردید داشت، برای آن ردیف نمی‌گذاشت.

وی با بیان این‌که با قاطعیت می‌گویم راه‌آهن خراسان‌جنوبی وارد مرحله اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما در این طرح این است که طرح‌های بزرگ مانند این، فاینانس شود خصوصا اینکه هند و چین اعلام آمادگی برای فاینانس آن کردند.



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :